(Clearwisdom.net) The Clearwisdom website recently published a headline report entitled: “Mr. Sun Changjun, Imprisoned Nine Years for Intercepting Cable TV Broadcasts, In Need of Immediate Aid.” (http://www.clearwisdom.net/html/articles/2011/10/24/128957.html )

The report points out that nearly ten years have passed since the incident of tapping into local cable TV network in Changchun, broadcasting programs that revealed the facts about Falun Gong and the persecution, which drew worldwide attention. Five people who were involved in the incident lost their lives due to the brutal persecution by the CCP (Chinese Communist Party) regime. Sun Changjun, who was only 26 years old at the time, has been locked up in Jilin Prison for over nine years and was on the verge of death at times as a result of the severe abuse and mistreatment he suffered in prison.

During nearly ten years of persecution, Sun Changjun was the victim of all kinds of brutal torture by the regime agents, including sitting on the tiger bench, being shocked with high-voltage electric batons, broken ribs from beatings, and “strict monitoring.” These abuses resulted in symptoms of pulmonary tuberculosis, pleural effusion and abdominal dropsy. Still, 610 Office agents and the police refused him medical parole. Currently, Sun Changjun's health has shown signs of slight improvement, but he is in urgent need of rescue through help from various sectors.

Changchun cable TV network broadcasting Falun Gong programs

During prime time in the evening on March 5, 2002, Falun Gong practitioners broadcast programs including “Falun Dafa Around the World,” and “Self-immolation - or Fraud?” The broadcast went on for about 50 minutes, uninterrupted.

The communist regime under Jiang Zemin's rule was panicked that their lies were being exposed, so they frenziedly retaliated against Falun Gong practitioners. Under direct pressure from Jiang Zemin, the police in Jilin Province mass-arrested a large number of Falun Gong practitioners. According to reports on Clearwisdom, between March 5 and March 24, more than 5,000 Falun Gong practitioners were captured in Changchun alone; at least 8 practitioners were killed in the process. However, Falun Gong practitioners in Jilin Province have never stopped their efforts to clarify the facts to people, and their work to let people know what is really happening in this persecution has continued to date.

Cable TV Stations broadcasting the facts about Falun Gong in other areas

In addition to Changchun, incidents of TV stations broadcasting the facts about Falun Gong also happened in a number of other areas. The following are a few of such incidents.

On January 1, 2002, Falun Gong practitioners in Chongqing broadcast Falun Gong programs on a cable TV station for over 70 minutes. Four practitioners were arrested afterwards and were sentenced to 7 to 16 years of imprisonment. One of them died in police custody.

Between June 23 and 30, 2002, nine programs on CCTV' s satellite frequency as well as ten other provincial TV stations in the provinces of Sichuan, Guizhou, and Yunnan broadcast truth-clarifying programs about Falun Gong and showed images of Falun Gong practitioners around the world doing the exercises, and proclaiming “Falun Dafa is good.”

Around August 17, 2002, cable TV stations in Xining City and Minhe County in Qinghai Province broadcast Falun Gong programs, such as “The Historic Trial.”

In August 2002, Falun Gong programs were broadcast twice via a TV station in the Fangshan region in Beijing, and three times in an eastern part of Baoding City, Hebei Province. Each time the programs went on air for at least 70 minutes.

On August 23 and 27, 2002, Falun Gong practitioners successfully broadcast Falun Dafa programs, “A Witness to History,” and “Falun Dafa Around the World” during prime time, at 7:00 p.m. and 8:00 p.m. in the northern part of Baoding City, Laishui, Yi County, Zhuozhou, Gaobeidian, Xushui and others. Both times the programs aired for over 70 minutes.

On September 6, 2002, cable TV of the Baiyin Company in Baiyin City, Gansu Province broadcast truthful programs about Falun Gong; the programs went on for about 15 minutes.

On August 4, 2003, Clearwisdom reported that Falun Gong practitioners in Mainland China used high-power wireless transmitter technology controlled by a timer to successfully broadcast the programs “A Witness to History” and “Falun Dafa Around the World.” The programs aired for several minutes and thousands of people viewed them. Falun Gong practitioners who broadcast the programs safely left the site in the suburbs of a city in Southern China afterwards.

On November 6, 2003, Clearwisdom reported that Falun Gong practitioners successfully broadcast a TV program on Falun Gong in Necheng, Heilongjiang Province. About 600 households viewed the program.

On January 19, 2004, Falun Gong practitioners in China broadcast the programs “False Fire,” “Public Trial of Jiang Zemin” and “Falun Dafa Around the World” as well as two songs on cable TV in Xingtai and Shahe in Hebei Province. The programs aired for two hours.

Due to the communist regime's tight information blockade, many other similar incidents might have not yet been revealed.

In recent years, more and more practitioners in China have stepped forward to tell people the facts. Falun Dafa materials production sites are everywhere, which practitioners set up with their own money. Practitioners would print newspapers, booklets, and flyers in large quantities, which are then distributed to the general public. Now, more and more people in China have learned that Falun Gong teaches people to be kind and do good deeds. They now know that the so-called “self-immolation” was a regime-concocted hoax. They have also learned the facts about the brutal persecution of Falun Gong practitioners.

Broadcasting Falun Gong truth-clarification programs is a righteous act

Although China's Constitution stipulates that citizens enjoy freedom of speech, communist-controlled China has not had independent media; it is controlled by the regime and functions as its mouthpiece for deceptive propaganda. The communist regime has used all media in China during the persecution to spread lies to defame Falun Gong; in particular, with the “Self-immolation” on Tiananmen Square on January 23, 2001. The regime through its media tried to frame Falun Gong and fan hatred among the people against Falun Gong, in an attempt to justify its persecution. Their dirty tactics are the same as those used in their political campaigns, such as the “Anti-rightists” movement and the Cultural Revolution. China's media has been turned into a monstrous accomplice of the regime in framing people and fabricating lies.

In a situation where Falun Gong practitioners have been deprived of all rights to speak for themselves, their broadcasting Falun Gong programs on cable TV to explain the facts to people is exercising their right to speak and safeguarding people's right to know; their action is fair and reasonable, and a righteous action. In a normal society, the government must not control the media; on the contrary – the media has a responsibility to keep the government in check, revealing facts and exposing illegal conduct and immoral behavior of government officials, so that officials know that they cannot get away with committing crimes, and the people's rights can be guaranteed. What Falun Gong practitioners did by explaining the facts via TV broadcasts helped the media to play the role they should. Although the time for broadcasting those programs was relatively brief, history will forever remember these powerful sparks in the darkness.