(Clearwisdom.net) Secret orders about Falun Gong have been sent from the top down, one after another, in China. The orders have disturbed administrators at all levels, causing them to pay serious attention to them. Each level is now requiring its inferiors to write a Guarantee Letter that Falun Gong practitioners will be closely monitored to ensure that no problems arise in their workplaces. One recently issued document stressed that Falun Gong practitioners who still insist on practicing are to be dismissed from their positions and those who are members be expelled from the Chinese Communist Party.

Near the end of December 2004, an internal document was circulated within various branch offices and institutions in Beijing. Some offices received documents that did not even have the official stamps, as if the stamps might be seen as incriminating evidence. Presented under the title "Organizational Plan and Resolution on Preventing 'Falun Gong,'" it ordered various branches to prevent Falun Gong practitioners from carrying out large-scale activities to clarify the truth.

As these internal documents circulated, Jiang's regime plotted a series of activities to reinforce the persecution of Falun Gong. Utilizing the Chinese Communist Party (CCP), they executed a new round of large-scale arrests and another slanderous attack on Falun Gong based on the fabricated Tiananmen Self-immolation in 2001. The slander was enhanced with selections from a Western reporter's interview, taking advantage of the of Western media's good reputation to create the false idea that "the persecution is supported by Western society." All this is part of the larger scheme to continue the persecution of Falun Gong by "Ruining their reputations, bankrupting them financially, and destroying them physically."

CCP Propaganda Spread by Western Media

On January 21, 2005, the Associated Press (AP) published an article about the so-called "Tiananmen Self-Immolation." Arranged by CCP officials, a Xinhua News Agency "reporter" interviewed the "participants" in the 2001 Tiananmen Self-immolation, which has since been shown to have been plotted and directed by Jiang's regime.

Many people are aware that the "Tiananmen Self-immolation" incident was one of the primary tools used by Jiang Zemin's regime to turn public opinion against Falun Gong. However, AP copied and repeated the CCP's slanderous propaganda against Falun Gong in its article. The AP article has been reprinted or quoted by many Western media.

The opinion of many Falun Gong practitioners around the world is that, although many Western media that printed the AP reports took care to also report Falun Gong practitioners' understandings and comments about the Self-immolation incident, AP's irresponsible report nevertheless passed on CCP lies to Western society, assisting in the persecution by spreading hatred.

In response to this situation, beginning on January 25, Falun Dafa practitioners from around the world have gathered to appeal in front of the AP Headquarters in New York, calling upon AP to make up for the damage it has caused.

Last weekend, practitioners appealed and distributed truth-clarifying materials in front of the AP Headquarters. The materials included the English Epoch Times special edition "Nine Commentaries on the Communist Party (CCP)." One practitioner stated that, when the top-level AP administrators held a conference last Sunday, "We gave them the 'Falun Gong Practitioners' Open Letter to the Associated Press' at the gate. This weekend, some people in the office building joined our practitioners to learn the exercises, and some people inquired where they could buy Falun Gong books."

From Monday to Wednesday this week, Western media reporters and editors gathered at the AP Headquarters. They took many photos of Falun Gong practitioners and the banners in front of the building and accepted flyers explaining the truth of the "Tiananmen Self-immolation." Almost everyone willingly accepted the "Nine Commentaries on the Chinese Communist Party" handed to them.

The reporters and staff of AP told Falun Gong practitioners: "Our purpose is to report the facts neutrally by releasing news without giving comments. This article indeed violated AP's purpose."

TV Channel 13's reporter suggested that AP come up with a resolution. The reporter said that the AP shouldn't refuse to speak face to face. If they did, it would be interesting news to a TV station.

The practitioners who appealed in front of AP Headquarters told reporters: "In Western society, facing such a peaceful group of Falun Gong practitioners, any person who repeated and copied CCP's lies should re-think their actions."